Antal indlæg: 3484 Tilmeldt: 03.07.09 Status: Offline
Pengene forsvinder
Bassel Jradi er færdig i thailandske Bangkok United, som han har tørnet ud for de seneste to år.
Bassel Jradi har kontraktudløb ved udgangen af juni, og den bliver ikke forlænget.
Dansk-lebaneseren har gjort en god figur i denne sæson, hvor Bangkok United sluttede på andenpladsen med sølle et point op til mestrene fra Buriram United, men økonomien tillader ikke en forlængelse af kontrakten.
Fra næste sæson kan klubberne i Thailand se frem til at have langt færre midler at rutte med. Landets fodboldforbund har tabt en sag om TV-rettigheder, som betyder, at de TV-penge, der udbetales til klubberne, bliver cirka halveret.
Dermed er det ikke længere muligt som udenlandsk spiller at tjene den samme gode løn.
Antal indlæg: 3484 Tilmeldt: 03.07.09 Status: Offline
Dansk turist Jakob Jensen forsvinder på mystisk vis i Thailand: En global eftersøgningsindsats er begyndt
HJÆLP! Min lillebror er blevet væk.
OPDATERING: Ud fra Facebooks uvurderlige hjælp kan jeg nu lave en tidslinje der ser sådan ud:
1; 2/2 -Jakob rejser til Thailand og bor hos sin gode ven I Ranong, der kan se at Jakob ikke har det godt og kører ham til Bangkok lufthavn, for at han flyve hjem omkring 1/3. Dette sker tydeligvis ikke.
2; -Mor får sidste mail 2/3, der intet siger om hans tilstand.
3; Hans telefon bliver slukket og er ikke brugt siden 3/3.
4; Omkring den 19/3 er han igen i Ranong hvor han bor på Palmy house.
5; 21/3 Han er tydeligvis i psykotisk tilstand og ødelægger flere ting på Palmy house og turistpolitiet sender ham med en bus til Bangkok, for at han kunne bo hos en ven.
2/5 Skulle han have været hjemme.
dag 6/5 har vi endelig overbevist det danske politi om at efterlyse ham internationalt. Politiet har også fået hans bankoplysninger.
immigrationskontoret har kun Jakob's tilstedeværelse registreret i Ranong.
Men han bor nok hos en ven i Bangkok. Vi ved ikke hvem den ven er.
Jakob Jensen rejste til Ranong for lidt over tre måneder siden og vi har intet hørt siden 3/3-25. Han er 41 år, 1.80 høj, ca. 90 kg. Han har mørkeblond hår, krøllet skæg og grøn/grå øjne.
Jakob rejste den 2/2-25 til Ranong for at besøge hans thai venner i 3 måneder. Vennerne tror jeg bor i Hat sum Paen området. Her skulle han bo i en hytte der lå i en af hans venners baghave, ud mod junglen. Jeg husker denne vens navn som King og min kæreste husker hans navn som Pim.
Jeg har forgæves forsøgt at få fat i turistpolitiet i Ranong. Den danske ambassade kan ikke hjælpe uden Jakobs samtykke, hvis han skulle kontakte dem. Det danske politi kan kun se om hans pas bliver brugt.
Men en dansk sømandspræst, bosiddende i Bangkok, har erfaring med at finde forsvundne danskere.
Jakobs mobildata og telefon har ikke været i brug siden den 3/3-25. Den er faktisk helt slukket. Dagen før, 2/2 modtog min mor en mail. Det er det sidste livstegn vi har.
Jakob skulle have været hjemme 2/5, dels fordi, han ikke må være der længere end 3 måneder. Dels fordi han pga. sin førtidspension ikke må være længere tid væk fra Danmark end 3 måneder og dels fordi han kun havde medicin med til 3 måneder.
Vi ved nu igennem den helt fantastiske og uvurderlige hjælp vi har fået igennem Facebook, at Jakob sidst er set i Ranong 21/3, hvor han tog en bus mod Bangkok. Han er muligvis stået af bussen undervejs. Han er desværre uden sin medicin, blevet psykotisk og handler ikke rationelt.